Roger Raveel: Man met ijzerdraad in tuin

Radio1

Kleur in E-Mineur: Berlaen

zaterdag 02 juni 2012
Kleur in E-Mineur: Berlaen
Twaalf weken lang maken twaalf muzikanten een nieuw nummer bij een kunstwerk. Berlaen laat zich inspireren door Roger Raveel.

Radio 1 vroeg aan twaalf Vlaamse muzikanten om zich te laten inspireren door een kunstwerk en dan aan het schrijven te gaan. Een artistieke kruisbestuiving die twaalf pareltjes van nummers oplevert, gloednieuw en allemaal in het Nederlands. Deze week is Berlaen aan de beurt. Hij liet zich inspireren door Man met ijzerdraad in tuin van Roger Raveel.

 

 

 

De definitie van geluk

‘k E in Zulte ‘n stuk grond gekocht
mee prikkeldroad zonder snuk
En ‘t stond oek ol een uizeken’ip
De definitie van geluk

‘k E’n poar keuns in mijnen hof
van einsenteins zet’ek de moere bij den buk
En ‘k pakke doar tons een voeurbeeld an
De definitie van geluk

‘k Zoe nie wil’n ruil’n, zelfs ol zit’ek te kuiel’n
‘k Kan mijn eig’n toch nie verand’ren,
‘k Zoe nie wil’n ruil’n, zelfs ol zit’ek te kuiel’n
‘t Es ier da mijn vier
’t Es ier da mijn vier blijft brand’n

Ier stoa mijn deure oltijd open
“Nie kloag’n moar droag’n”, ’t stoa ip mijn schouwe gedrukt
Ik peinze doar het mijne van
De definitie van geluk

‘k Zoe nie wil’n ruil’n, zelfs ol zit’ek te kuiel’n
‘k Kan mijn eig’n toch nie verand’ren,
‘k Zoe nie wil’n ruil’n, zelfs ol zit’ek te kuiel’n
‘t Es ier da mijn vier
’t Es in Zulte da mijn vier blijft brand’n

‘k E ‘t paradijs gevond’n
En ‘k leve zonder druk
Voeurder moe’k e’t nie skip’n
De definitie
De definitie van geluk

tekst Berlaen

 

Esta entrada fue publicada en Uncategorized y etiquetada , . Guarda el enlace permanente.

Responder

